Van 1 naar 3 aankopen
Girav’s CDP Strategie
Girav’s CDP Strategie
Girav begon als een merk dat lange T-shirts in drie verschillende lengtematen aanbiedt, maar is inmiddels uitgegroeid tot een volledige herenkledinglijn. Hun assortiment omvat nu alles van polo’s tot broeken, allemaal in verschillende lengtematen, gericht op lange mannen in Nederland.
Ondanks de groei van hun assortiment, bleef Girav voornamelijk bekend om hun lange t-shirts. Het merk wilde dat klanten ook de rest van de collectie zouden ontdekken en meer loyale klanten creëren. Een loyale klant bij Girav is iemand die minimaal drie aankopen doet. Daarnaast wilden ze hun bestaande Customer Data Platform (CDP), Spotler Activate, optimaliseren door een multi-channel strategie te ontwikkelen die het volledige potentieel van het CDP benut.
Als vaste partner van Girav hebben wij samen met hen een strategie ontwikkeld die focust op het verhogen van de klantloyaliteit en het uitbreiden van de merkbekendheid. Onze aanpak bestond uit drie fases, waarbij we klanten stap voor stap begeleiden van hun eerste naar hun derde aankoop:
01
We richtten ons op het aantrekken van nieuwe klanten via gepersonaliseerde communicatie, zoals welkomstmails die aansluiten bij de interesses van de klant.
02
We gebruikten een scoringsmodel om te bepalen welke productcategorieën het meest relevant zijn voor elke klant, wat leidde tot gepersonaliseerde nieuwsbrieven.
03
Door continu in te spelen op de voorkeuren van de klant, hebben we de kans op herhaalaankopen vergroot.
Onze aanpak leidde tot indrukwekkende resultaten:
+5% meer eerste orders en +28% meer derde orders.
+9% stijging in de klantwaarde.
+28% meer inschrijvingen.
+29% hogere conversieratio.
Mocht je eens willen sparren, dan lijkt het me interessant om in gesprek te gaan. We hebben veel cases gerealiseerd. Leuk om onze ervaringen te delen en te ontdekken wat we voor je kunnen betekenen!
Bel 010-752 39 41, of vul onderstaand formulier in en we nemen contact op met jou.
"*" geeft vereiste velden aan