Case Study: Hoe Depend de Klantreis Optimaliseerde

met CDP en A/B-Testen

Depend, een merk van Kimberly-Clark, biedt oplossingen voor incontinentieproblemen. Met een breed assortiment aan absorberende producten voor zowel mannen als vrouwen, zorgt Depend ervoor dat gebruikers zich de hele dag fris en droog voelen.

De Uitdaging

Depend richt zich op een oudere doelgroep die anders met websites omgaat dan jongere generaties. De uitdaging was om een duidelijke en eenvoudig te navigeren webshop te creëren, zodat gebruikers zonder afleiding en met duidelijke instructies hun producten kunnen bestellen. Traditionele CRO-principes werkten niet altijd goed bij deze doelgroep, waardoor een specifieke aanpak nodig was.

Onze Oplossing

Wij hebben een continu Conversieratio Optimalisatie (CRO) programma opgezet, waarbij we de website van Depend doorlopend testen, analyseren en optimaliseren. Dit doen we voornamelijk door middel van A/B-testen, eerst met Google Optimize en nu met VWO. Daarnaast hebben we recent het Customer Data Platform (CDP) Spotler Activate geïmplementeerd om beter inzicht te krijgen in het gedrag en de behoeften van de gebruikers.

Resultaten uit A/B-testen

Onze A/B-testen hebben geleid tot o.a. deze waardevolle inzichten:

RESULTATEN A/B-TESTEN

01

Rode kortingslabels

presteren beter dan oranje.

02

USP’s op de homepage

verhogen conversies, maar het tonen van USP’s op de assortimentspagina niet.

03

Een uitgebreid stappenplan

bij de checkout verhoogt het aantal afgeronde bestellingen.

Implementatie van het CDP

De implementatie van het Customer Data Platform was gericht op het verbeteren van de gebruikservaring. Zo kunnen gebruikers eenvoudig hun laatst bestelde producten opnieuw bestellen en worden gerelateerde producten getoond. Daarnaast worden kortingscodes automatisch ingevuld bij de checkout, wat het bestelproces verder vereenvoudigt.

Synergie tussen CRO en CDP

De inzichten die we via het CDP verkrijgen, vormen de basis voor nieuwe A/B-testen. Dit creëert een krachtige synergie tussen de tools, wat resulteert in een continue verbetering van de websiteprestaties.

Toekomst

Dankzij de implementatie van het CDP hebben we een nog beter inzicht in de behoeften van de doelgroep van Depend. Met deze data kunnen we de website nog gebruiksvriendelijker maken en de conversieratio verder verhogen. We blijven samenwerken met Depend om hun online aanwezigheid en klantgerichtheid te versterken.

Wil jij dit ook, ?

Kjeld Piek

Mocht je eens willen sparren, dan lijkt het me interessant om in gesprek te gaan. We hebben veel cases gerealiseerd. Leuk om onze ervaringen te delen en te ontdekken wat we voor je kunnen betekenen!

Bel 010-752 39 41, of vul onderstaand formulier in en we nemen contact op met jou.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor de Clever nieuwsbrief
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.