Van 1 naar 3 aankopen

Girav’s CDP Strategie

Girav begon als een merk dat lange T-shirts in drie verschillende lengtematen aanbiedt, maar is inmiddels uitgegroeid tot een volledige herenkledinglijn. Hun assortiment omvat nu alles van polo’s tot broeken, allemaal in verschillende lengtematen, gericht op lange mannen in Nederland.

De Uitdaging

Ondanks de groei van hun assortiment, bleef Girav voornamelijk bekend om hun lange t-shirts. Het merk wilde dat klanten ook de rest van de collectie zouden ontdekken en meer loyale klanten creëren. Een loyale klant bij Girav is iemand die minimaal drie aankopen doet. Daarnaast wilden ze hun bestaande Customer Data Platform (CDP), Spotler Activate, optimaliseren door een multi-channel strategie te ontwikkelen die het volledige potentieel van het CDP benut.

Een Customer Data Platform (CDP) verzamelt en centraliseert klantgegevens uit diverse bronnen om een uniform klantprofiel te creëren. Dit profiel helpt bedrijven gepersonaliseerde marketing en analyses uit te voeren, wat zorgt voor een beter inzicht in klantgedrag en optimalisatie van klantinteracties.

Onze Oplossing

Als vaste partner van Girav hebben wij samen met hen een strategie ontwikkeld die focust op het verhogen van de klantloyaliteit en het uitbreiden van de merkbekendheid. Onze aanpak bestond uit drie fases, waarbij we klanten stap voor stap begeleiden van hun eerste naar hun derde aankoop:

DE AANPAK IN 3 FASES

01

Van 0 naar 1 aankoop

We richtten ons op het aantrekken van nieuwe klanten via gepersonaliseerde communicatie, zoals welkomstmails die aansluiten bij de interesses van de klant.

02

Van 1 naar 2 aankopen

We gebruikten een scoringsmodel om te bepalen welke productcategorieën het meest relevant zijn voor elke klant, wat leidde tot gepersonaliseerde nieuwsbrieven.

03

Van 2 naar 3 aankopen

Door continu in te spelen op de voorkeuren van de klant, hebben we de kans op herhaalaankopen vergroot.

Resultaten

Onze aanpak leidde tot indrukwekkende resultaten:

GIRAV CASE RESULTATEN

Stijging herhaalaankopen

+5% meer eerste orders en +28% meer derde orders.

Toename klantwaarde

+9% stijging in de klantwaarde.

Groei nieuwsbriefinschrijvingen

+28% meer inschrijvingen.

Verbeterde conversie uit welkomstmail

+29% hogere conversieratio.

Klanttevredenheid

“Clever denkt mee, toont initiatief en pakt vragen snel op. Ze realiseren wat ze beloven en dat geeft vertrouwen.”

Jurrian, CRM-manager bij Girav

Wil jij dit ook, ?

Wouter Vos

Mocht je eens willen sparren, dan lijkt het me interessant om in gesprek te gaan. We hebben veel cases gerealiseerd. Leuk om onze ervaringen te delen en te ontdekken wat we voor je kunnen betekenen!

Bel 010-752 39 41, of vul onderstaand formulier in en we nemen contact op met jou.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.