Data analyse
Samen marketingverspilling tegengaan,
?
Natuurlijk wil jij zeker weten dat jouw marketingstrategieën effectief zijn. Ontdek hoe data analyse jou hierbij helpt.
Natuurlijk wil jij zeker weten dat jouw marketingstrategieën effectief zijn. Ontdek hoe data analyse jou hierbij helpt.
– Roos Haasnoot, Marketing Data Expert
Een veel gemaakte fout: je investeert in een grote marketingcampagne, en vergeet na te denken hoe je het resultaat gaat meten. Na afloop heb je niet de juiste, of zelf helemaal geen data, waardoor je niet weet wat wel werkte en wat niet. Zonde!
Belangrijk dus, om hier vooraf goed over na te denken. Wat je marketingactiviteit ook is. Alles is meetbaar: je advertenties, de mails die je verstuurt, de landingspagina’s op jouw website, etc.
Vantevoren nadenken over een meetplan en het uitvoeren van een goede data-analyse helpen je om inzicht te krijgen in jouw marketingstrategie. Je krijgt inzicht in het effect van je boodschap en de ingezette kanalen, terwijl je tegelijkertijd jouw doelgroep beter leert kennen.
In het huidige digitale tijdperk is het belangrijker dan ooit om zero- en first-party data te gebruiken. Dit betekent dat je zelf data verzamelt. Hiervoor heb je inzicht nodig in hoe je je succes meet, en dat je voldoet aan alle regels en voorschriften rondom data privacy.
Lastig? Wij helpen je graag om een meetkader te creëren en zorgen ervoor dat je doelen haalbaar en meetbaar zijn en je aan alle regelgeving voldoet.
Even sparren of direct jouw vraag stellen? Bel 010-752 39 41, of vul onderstaand formulier in en we nemen contact op met jou.
"*" geeft vereiste velden aan