CDP & CXP advies

Klaar om sterke klantrelaties te bouwen
met hyperconnected technologie, ?

Wil je van eenmalige kopers loyale klanten maken, en diepere, meer betekenisvolle relaties met hen opbouwen? Customer Data Platforms (CDP) of Customer Experience Platforms (CXP) zijn slimme technologieën die je helpen om echte connecties te maken door automatisch geoptimaliseerde en persoonlijke gebruikservaringen te bieden.

Waar kunnen we je mee helpen?

Wat zijn CDP‘s & CXP’s?

Al je data in 1 slimme tool

Customer Data Platforms (CDP) en Customer Experience Platforms (CXP) zijn systemen die klantgegevens verzamelen vanuit al jouw online en offline bronnen, deze beheren en in je marketing integreren. Het creëert een 360-graden klantbeeld door data uit bronnen zoals CRM, websites, e-mail, sociale media en jouw offline marketingkanalen samen te voegen.

Optimaliseer en personaliseer

Personalisatie kan niet zonder technologie. CDP’s en CXP’s gebruiken AI en machine learning om al je klantdata te analyseren en begrijpen. Deze technologie is zo slim dat je er zelfs toekomstig klantgedrag mee kunt voorspellen. Ideaal om jouw next best offer te bepalen, en alleen nog content te serveren die aansluit bij de individuele behoeften en voorkeuren van jouw klanten. Tegenwoordig zijn er tal van CDP’s en CXP’s beschikbaar, wat het lastig maakt om de juiste tool te kiezen. Het is belangrijk om te bepalen welke tool het beste aansluit bij jouw marketing tech stack. Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wij staan klaar om je te helpen. 

Voorbeelden van CDP‘s en CXP’s

Voorbeelden zijn: Bloomreach, Insider, Spotler Activate en Voyado.

De voordelen voor jou als marketeer

Verhoogde relevantie

Doordat CDP’s en CXP’s al je klantdata centraliseren en (realtime) analyseren, kun je jouw doelgroep persoonlijkere en relevantere gebruikservaringen bieden.

Efficiëntie en tijdwinst

De geautomatiseerde processen helpen je om tijd en middelen te besparen met behulp van AI en betere klantinzichten. Al je gegevens worden gestructureerd en gestandaardiseerd, waardoor ze bruikbaar zijn voor marketing, advertising, sales en klantenservice.

Sterkere klantrelaties

De inzichten uit een CDP of CXP helpen je om je  klanten beter te begrijpen en sterkere, persoonlijkere en duurzamere relaties met hen op te bouwen.

Geoptimaliseerde marketing

Gebruik data-gedreven inzichten om je marketingstrategieën continu te verbeteren. Dankzij de AI-motor in deze tools, kun je toekomstig klantgedrag voorspellen en hier naadloos op inspelen.

De Clever werkwijze

Met een CDP of CXP ben je klaar voor de marketing van morgen. Bij Clever Strategy streven we naar een hyperconnected marketinglandschap waarin al je systemen en technologieën feilloos samenwerken. We zorgen ervoor dat je klantdata centraal wordt opgeslagen en efficiënt benut, wat leidt tot relevantere en effectievere klantinteracties en duurzame groei zonder marketingverspilling. Natuurlijk kunnen we je ook helpen met een slimme personalisatie en optimalisatiestrategie, waarbij je de mogelijkheden van deze slimme technologie optimaal benut.

Onze aanpak

Bij het kiezen van een CDP of CXP

We beginnen met een grondige analyse van je huidige technische omgeving en marketingtools. Door gebruik te maken van geavanceerde analysetools identificeren we knelpunten en kansen voor verbetering en kijken we welke technologie hier het beste op aansluit.

Samen stellen we SMART-doelen (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdsgebonden) op voor je CDP of CXP implementatie. Dit zorgt ervoor dat we duidelijke en haalbare doelstellingen hebben om naartoe te werken.

Op basis van onze analyse en jouw doelen bieden we eerlijk en duurzaam advies op maat. Dit kan variëren van het verbeteren van bestaande systemen tot het integreren van nieuwe technologieën, zoals een CDP of CXP, die jouw marketinginspanningen versterken.

We begeleiden je bij de implementatie en integratie van de voorgestelde oplossingen. Dit omvat het configureren van tools, het opzetten van het datamodel, het trainen van je team en het waarborgen van een naadloze overgang. Onze focus ligt erop dat we jou klaarstomen voor de marketing van morgen.

Technische optimalisatie is een doorlopend proces. We monitoren de prestaties van de geïmplementeerde oplossingen en passen waar nodig aan om ervoor te zorgen dat je altijd de beste resultaten behaalt.

Zo helpen we je om jouw CDP of CXP optimaal te benutten

Geen idee waar je moet beginnen? We helpen je graag bij het bepalen van de strategie en de uitrol hiervan. Onderstaand een voorbeeld van onze aanpak, maar natuurlijk passen we deze aan op jouw wensen, kennis en mogelijkheden.

Jouw doelgroep centraal

Wij beginnen met een diepgaande analyse van je doelgroep, zodat we precies weten wat hen beweegt. Zo kunnen we de juiste touchpoints identificeren en gericht inspelen op hun behoeften.

Slimme touchpoints met impact

Op basis van de Clever Staircase of a reltionship brengen we de belangrijkste contactmomenten in kaart.

Structurele groei middels ons groeiprogramma

Op basis van ons maturity model stellen we duidelijke prioriteiten en bieden we een krachtige start voor je CDP of CXP. Met ons groeiprogramma zorgen we voor structurele groei en blijven we samen optimaliseren.

Succesverhalen

Onze oplossingen hebben al tal van klanten geholpen, waaronder Jumbo Sports, Girav en Lucardi. Innovaties die hebben geleid tot hogere klanttevredenheid en meer conversies.

Waarom nog wachten, Naam,?

Jasper van den Broek

Even sparren of direct jouw vraag stellen? Bel 010-752 39 41, of vul onderstaand formulier in en we nemen contact op met jou.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.